< Tillbaka till evenemang och skolningar

Företagets externa kommunikation 9.11.2022

Vad behöver beaktas i den externa kommunikationen om ditt företag aktivt vill rekrytera nya medarbetare? Vet vi vem vi vill nå ut till? I vilka kanaler hittar vi dem som vi vill rekrytera och hur ska vi utforma vårt budskap till dem? Vilken betydelse har vår visuella profil, våra webbsidor och andra kanaler i vilka vi kommunicerar?

Dessa frågor kommer vi att arbeta med under vår verkstad kring företagets externa kommunikation. Dagen innehåller övningar och diskussioner under vilka vi tillsammans går igenom erfarenheter, tips och idéer som hjälper oss att kommunicera lite bättre.

Utbildare: Laura Johansson, Lvngroom

Plats: Kristinestads näringslivscentral, skolgatan 3

Program:

kl. 9-12

  • Introduktion – den externa kommunikationen i ett nötskal, vi går igenom strategiska frågor så som ”Vilken målsättning har vi med vår kommunikation?”, ”Vem vill vi nå ut till?”, ”Vilka kanaler ska vi utnyttja?”, ”Vad är vårt kärnbudskap och hur ska vi utforma det framgångsrikt?”
  • Case-studier, diskussion i grupp
  • Benchmarking-workshop och presentation i grupp
  • Sammanfattning av förmiddagen

kl. 12 – 13 Lunch på egen bekostnad

kl. 13 – 16

  • En titt på webbsidor, den visuella profilen, sociala medierna och nyhetsbrev –föreläsning med konkreta tips – hur bygga en fungerande helhet?
  • Workshop: nulägesanalys av det egna företagets externa kommunikation – vad gör vi bra, vad borde vi förbättra?
  • Workshopens resultat analyseras gemensamt eller i smågrupper
  • Sammanfattning av eftermiddagen

Den tvåspråkiga verkstaden riktar sig till mikroföretag och är avgiftsfri för deltagarna. Det finns 20 platser så anmäl dig i tid!

Anmälan senast fredagen 4.11.2022                  Länk till anmälan

Richard Lähteenmäki, projektledare talent insights,   richard.lahteenmaki@krs.fi   +358404121604
Kristinestads Näringslivscentral 2022
Web design by KeKu Design