Visit Kristine­stad tar i bruk Data­Hub den 1.9 2025

Meddelande till turistföretag:

Visit övergår till Visit Finland DataHub den 1.9 2025

Från och med 1 september 2025 kommer Visit Kristinestad att använda DataHub för hanteringen av turistinformationen i vår region.

Vi vill säkerställa att övergången sker smidigt och att stöd finns tillgängligt under hela processen. Under sommarsäsongen har företagen möjlighet att i lugn och ro bekanta sig med DataHub, och själva övergången genomförs direkt i början av hösten.

Vad är DataHub?

Visit Finland DataHub är en digital tjänst från Business Finland som är avsedd för finländska turistföretag. Tjänsten har redan tusentals användare runt om i Finland och fungerar som ett nationellt system för hantering av turistföretagens information.

Med hjälp av DataHub kan företag centralt hantera och uppdatera information om sina turistprodukter samt dela den till olika publiceringskanaler, såsom Visit Finland och regionala turismsajter.

Varför övergår vi till DataHub och hur kan ditt företag dra nytta av det?

  • Full kontroll över företagsinformationen
    Företag kan själva uppdatera sin information utan mellanhänder.

  • Ökad synlighet
    Dina produkter och tjänster publiceras automatiskt på Visit Finland och regionala turismsajter.

  • Mindre administrativt arbete
    Företagen slipper vänta på uppdateringar – ändringar träder i kraft omedelbart.

  • Större marknadsföringsmöjligheter
    Informationen delas till flera kanaler, vilket förbättrar räckvidden både nationellt och internationellt.

  • Centraliserad hantering och flerspråkigt innehåll
    All information finns samlad på ett ställe, och det finns möjlighet att lägga till flerspråkiga beskrivningar för internationella besökare.

  • Integration med andra turismplattformar
    Informationen kan utnyttjas i olika system utan behov av separata uppdateringar.

  • Snabb support vid behov
    Visit Kristinestad fungerar som områdets kurator och kan vid behov hjälpa till med att granska informationen.

Vad behöver ditt företag göra?

Företag kan redan nu registrera sig, börja använda tjänsten och bekanta sig med dess funktioner. Informationen kommer att synas på Visit Kristinestads kanaler från och med den 1 september.

Vi kommer att hålla ett utbildningswebbinarium om tjänstens införande i slutet av sommaren, i god tid före september. Mer information om datum och tid kommer senare.

Tack för att du är med och gör Kristine­stad till en ännu mer attraktiv turist­destination!

Denna förändring kommer att stödja utvecklingen av turismen i hela regionen och stärka Kristinestads synlighet och konkurrenskraft inom turistnäringen.

Vi finns här för att stödja turistföretagen i regionen och säkerställa att alla kan dra full nytta av de möjligheter som det nya systemet erbjuder.

Integritetsöversikt

Den här sajten använder cookies (kakor) för att kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookies sparas i din webbläsare så att den känner igen dig och ditt språk då du återvänder till sajten.

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade för att vi ska kunna spara dina preferenser om språk och inställningarna för cookies.